Categories
2021 Motivation Tony Fernandes

Motivation : NEVER BE AFRAID OF FAILURE – Tony Fernandes

“Never be afraid of failure. If you want to do it. DO IT ! And if you fail, you fail. You have one life. You can’t press your button and rewind. And say I wish I did it. Because it’s too late. Go out there and do whatever you wanna do. And if you fail, you fail. TRY AGAIN.”

  • Tony Fernandes

NEVER GIVE UP !!!

Categories
Motivation

BROTHERHOOD

Wasiat untuk kita semua

. TERUSLAH
BERSAHABAT
SAMPAI ALLAH
BERKATA
WAKTUNYA
PULANG

Ketika ada kesempatan…..,
Pergilah bersama teman-teman.
Berkumpul- kumpul, bukan sekadar makan, minum dan bersenang, tetapi ingat, waktu hidup kita semakin singkat. Maka dari itu, bangunkanlah PERSAUDARAAN.

Mungkin lain waktu kita tidak akan bertemu lagi.

Mungkin lain waktu kita sudah semakin susah untuk berjalan.

Umur itu seperti ais batu, dipakai atau tidak, akan tetap mencair dan berakhir.

Begitu juga dengan umur kita.
Digunakan atau tidak digunakan, umur kita akan tetap berkurang, dan akhirnya kembali ke hadirat ILAHI.

Kita akan menjadi tua, sakit, dan meninggal..

Jalani hidup ini dengan ceria, sabar dan santai.

Jangan suka mau menang sendiri, sementara orang lain selalu salah.

Jangan buang sahabat cuma karena tak sepakat.

Satu keburukan teman, bukan berarti hilang sembilan kebaikannya.

Perbanyaklah waktu untuk berkumpul dengan teman- teman dan saudara-saudara kita.

Siapa tahu mereka nanti akan menjadi penolong kita di akhirat kelak.
Buanglah jauh jauh sifat egois dan iri hati.

Terimalah kekurangan dan kelebihan dari sahabat.

Bertemanlah dengan apa adanya, bukan karena ada apanya.

Nikmati semua waktu, senda dan tawa. Hargai semua perbedaan.
Percayakan kemampuan teman kita.

Jaga perasaannya, tutupi aibnya.
Bantu ketika dia jatuh, sediakan bahu ketika dia menangis.

Tepuk tangan dan gembira ketika dia sukses.
Sebut namanya dalam doa kita.

Bertemanlah dengan hati yang baik dan tulus.
Ketika hatimu baik dan tulus, percayalah, Allah juga akan selalu bersamamu.

Teruslah bersahabat sampai Allah berkata waktunya pulang.

🤝 SALAM PERSAHABATAN 🤝

Categories
Artikel AWARENESS KNOWLEDGE LESSON Motivation

MOTIVATOR : PRIVATE COACH

The Content Success

By KHAIRUL HAKIMIN.

Personal & Private Coaching.

http://www.bykhm.onpay.my

Book Your Place.

Categories
KNOWLEDGE LESSON Motivation Story

MOTIVATION : SOMETHING TO LEARN

My Favourite Phone Ever

FOUR STORIES TO START:

  1. Nokia rejected Android.
  2. Yahoo rejected Google.
  3. Kodak turned down digital cameras.
  4. Blockbuster reject Netflix.

LESSONS:

  1. Take risks.
  2. Accept the change.
  3. If you refuse to change over time, it will become obsolete.

TWO MORE STORIES:

  1. Facebook takes over WhatsApp and Instagram.
  2. Grab takes over Uber in Southeast Asia.

LESSONS:

  1. Become so powerful that your competitors become your allies.
  2. Reach top position and work smart with competition.
  3. Keep innovating.

TWO MORE STORIES:

  1. Colonel Sanders founded KFC at age 65..
  2. Jack Ma, who couldn’t get a job at KFC,
    He founded Alibaba and retired at age 55

LESSONS:

  1. Age is just a number.
  2. Only those who keep trying will succeed.

FOR THE LAST BUT NO LAST IMPORTANT:
Lamborghini was founded as a result of the revenge of a tractor owner who was insulted by Enzo Ferrari, the founder of Ferrari.

LESSONS:
Never underestimate anyone, ever!
Just keep working hard.
Invest your time wisely.
Don’t be afraid to fail.
Let’s go!

Categories
humor Motivation

FAKTA MENARIK

Menarik juge baca kenyataan nii😀😃😀😁😄

● Pada umur 20 tahun “di luar negeri” dan “kampung halaman “. Tiada beza (Tidak kira di mana pun anda boleh menyesuaikan diri)

● Pada umur 30 tahun, “siang” dan “malam ” tiada beza. (Tidak tidur satu malam pun tidak mengapa)

● Pada umur 40 tahun, “berpendidikan tinggi” dan “berpendidikan rendah” tiada beza. (Kadang2 yang berpendidikan rendah mungkin lebih mewah, atau kaya)

● Pada umur 50 tahun, “cantik” dan “hodoh” tiada beza. (Walau bagaimana cantik pun semuanya sudah luntur, kendur di makan usia.)

● Pada umur 60 tahun, “Pegawai tinggi” dan “pegawai rendah” tiada beza. (Sama sama sudah pencen, taraf dan status sama saja)

● Pada umur 70 tahun, “rumah besar” and “rumah kecil” tiada beza. (Gout, penyakit tua, tdk boleh jalan, banyak duduk dan baring saja)

● Pada umur 80 tahun, “banyak duit” and “tiada duit” sama saja. (Gigi sudah tiada, banyak makanan tidak boleh makan)

● Pada umur 90 tahun, “lelaki” dan “perempuan” tiada beza. Dua2 pun tiada tenaga.

● Pada umur 100 tahun, “tidur” dan “bangun” tiada beza. (Lepas bangun tidak tau apa mau buat)

Jangan memarahi atau berdendam dengan sesiapa, tempuhlah hidup ini dengan seadanya dan gembira. Suatu hari nanti kita semua sama saja 👌💪😁😁🌹🌹🌹

Categories
LESSON Motivation

ORANG SUSAH UJIAN UNTUK ORANG YANG SENANG

” Poor Not A Test To Poor People , But A Test For Rich People To Help Or Not to Help..”

Lesson – ” May One Day, Rich People Become Poor, Other Rich People Will Come And Help..”

“kalau nampak org tgh susah, jangan ingat Allah tgh uji orng tu, sebaliknya Allah tgh uji kita, Allah nk tengok apa yg kita boleh buat utk tolong org susah tu”

Aku kerja polis ,Kerja kat Penang.
Tak payah aku mention balai mana,
Masa tgh kerja dapat call, utk ambil satu tangkapan kes curi di Tesco (tesco mana tak payah aku mention).
Sampai kat tesco, masuk guard room tengok ada satu laki melayu duduk atas kerusi.
Atas meja depan dia ada 2 bungkus roti gardenia.
Dapat info laki ni curi roti tu.
Nilai roti tak sampai rm10.
3x aku tanya guard tu, “takkan nak tangkap juga? Nilai curi tak smapai rm10?”.
Guard cakap kena tangkap jugak, arahan pihak atasan tesco.
So, bawa jugak la laki tu naik kereta.
Dlm kereta aku tanya kenapa curi?
Dia cakap tak ada duit nk beli, curi pun utk bgi anak dia makan kat rumah.
Terkedu aku dengar.
Dia cakap lagi, anak dia dh 2 hari tak makan nasi, dia cuma mampu bagi anak dia makan keropok mamee sahaja.
Keropok mamee yg harga 20sen sebungkus tu..
Lepas aku dengar, bergenang air mata. Terbayang anak kat rumah.
Sampai kat balai, guard tu dh sampai dulu sekali dgn roti gardenia 2 bungkus, barang curi tu.
Dh depan EO nk buat report.
Kebetulan timbalan ketua balai (AOCS) baru sampai.
Bila AOCS aku dapat tahu cerita ni, apalagi kena maki guard tu.
Tapi guard tu tak boleh buat apa, dia pun cuma ikut arahan atasan dia kata.
AOCS aku suruh call atasan dia datang.
Dlm 20minit datang 1 pompuan melayu, incharge guard tesco tu
Apa lagi berbakul2 lagi pompuan tu kena maki.
Dh insaf kena maki,
Pompuan tu kata kalau nk settel jugak, laki tu kena bayar 10x ganda dari harga barang yg dicuri.
AOCS aku dengar, dia terus bayarkan 10x ganda nilai roti tu.
Dh selesai urusan, melutut laki tu menangis terima kasih kat AOCS aku dlm balai.
AOCS aku cakap apa “Sekarang ni Allah bukan uji hang, tapi ALLAH tgh uji aku sekarang, utk tgok apa aku boleh buat dgn pangkat yg aku ada utk bantu sama saudara yg tgh susah”
Laki tu baru kena buang kerja kilang.
Bini lari, ada anak laki sorang umur 5 tahun.
Aocs aku siap bagi duit poket utk dia survive 2 beranak.
Selang berapa bulan lepas tu, laki tu datang balik kat balai, cari Aocs aku, dia kata dh dapat kerja baru, dia nk bayarkan balik apa yg Aocs aku tolong dia dulu. Tapi Aocs aku dh pindah ke balai di Nibong Tebal.
Sampai sekarang aku ingat apa yg Aocs aku pesan kat aku
“kalau nampak org tgh susah, jangan ingat Allah tgh uji orng tu, sebaliknya Allah tgh uji kita, Allah nk tengok apa yg kita boleh buat utk tolong org susah tu”
Salute kat Aocs aku Sarjan Mejor Shahruddin.

Kredit : Mohd Rosli Wahab

Categories
Motivation LESSON jobbs

PENGAJARAN HANYA SELEPAS DI TIMPA MUSIBAH

Setiap pengajaran di dalam hidup, berjaya di rungkaikan dengan tepat setelah musibah terjadi pada diri sendiri.

Tiada siapa mahu ambil pengalaman pengajaran yang di kongsi kan, kerana terlalu yakin, musibah tidak akan menimpa diri kita.

Musibah hanya akan menimpa manusia lain.

Pesanan Terakhir Mr Steve Jobs, Pengasas Apple (iPhone, iPad, iPod)

Dia meninggal dunia sebagai Billionaire pada usia 56 tahun Kanser Pankreas dan inilah kata-kata terakhirnya di tempat tidur yang sakit:

“Saya mencapai puncak kejayaan dalam dunia perniagaan. Di mata orang lain, hidup saya adalah lambang kejayaan.
Pandangan orang lain, hidup saya adalah sempurna, namun, selain dari bekerja setiap hari, sebenarnya saya mempunyai hanya sedikit kegembiraan.

Akhirnya, “kekayaan” hanyalah yang saya kejar dalam kehidupan saya.

Pada masa ini, berbaring di tempat tidur yang sakit dan mengingat kembali seluruh hidup saya, saya menyedari bahawa semua pengiktirafan dan kekayaan yang sangat saya banggakan, menjadi pucat dan menjadi tidak bermakna dalam menghadapi kematian yang akan datang.

Anda boleh mengupah seseorang untuk memandu kereta untuk anda, menjana kekayaan untuk anda tetapi anda tidak boleh meminta seseorang menanggung penyakit untuk anda.
Perkara-perkara material yang hilang dapat dijumpai. Tetapi ada satu perkara yang tidak dapat dijumpai ketika hilang – “Hidup”.
Apabila seseorang masuk ke bilik operasi, dia akan menyedari bahawa ada satu buku yang belum selesai dia baca – “Buku Hidup Sihat.”

Apa sahaja tahap kehidupan kita sekarang, dengan masa, kita akan menghadapi hari ketika tirai itu turun. Harta sebenar manusia adalah keluarga, cinta untuk pasangan anda, cinta kepada rakan anda …Layan diri anda dengan baik. Hargai yang lain.

Apabila kita semakin tua, dan dengan lebih bijak, kita perlahan-lahan menyedari bahawa

-memakai jam tangan $ 300 atau $ 30 – mereka berdua memberitahu masa yang sama …

Sama ada kita membawa dompet / beg tangan $ 300 atau $ 30 – jumlah wang di dalamnya sama.

Sama ada kita memandu kereta bernilai $ 150,000 atau $ 30,000, jalan dan jaraknya sama, dan kita sampai ke destinasi yang sama.

Sama ada rumah yang kita tinggal seluas 300 atau 3000 kaki persegi – kesunyian adalah sama.

Anda akan sedar, kebahagiaan batin anda sebenarnya bukan berasal dari perkara-perkara material di dunia ini.

Sama ada anda terbang pertama atau kelas ekonomi, jika kapal terbang turun – anda turun dengannya …

Oleh itu .. Saya harap anda sedar, apabila anda mempunyai pasangan, rakan dan rakan lama, saudara dan saudari, dengan siapa anda berbual, ketawa, bercakap,berhibur.. Itulah kebahagiaan sejati.

Lima Fakta Kehidupan yang Tidak Dinafikan:

  1. Jangan mendidik anak-anak anda untuk menjadi kaya. Didik mereka untuk Bahagia. Oleh itu, apabila mereka dewasa mereka akan mengetahui nilai perkara bukan harganya.
  2. “Makan makanan anda sebagai ubat anda. Jika tidak, anda harus makan ubat sebagai makanan anda.”
  3. Orang yang mengasihi anda tidak akan pernah meninggalkan anda kerana yang lain walaupun ada 100 alasan untuk menyerah, dia akan mencari satu alasan untuk bertahan.
  4. Terdapat perbezaan besar antara manusia dengan manusia. Hanya sebilangan kecil yang memahaminya.
  5. Anda disayangi semasa anda dilahirkan. Anda akan disayangi semasa anda mati. Jika diantara kedua waktu itu anda mengurus hidup anda dengan baik.

CATATAN TAMBAHAN : Sekiranya anda hanya mahu Berjalan Cepat, Berjalan Sendiri! Tetapi jika anda mahu Berjalan Jauh, Berjalan Bersama!

Enam Doktor Terbaik di Dunia yang sering dilupakan.

  1. Cahaya matahari
  2. Rehat
  3. Bersenam
  4. Diet
  5. Keyakinan Diri dan
  6. Kawan

Kekalkan mereka dalam semua peringkat Kehidupan dan nikmati kehidupan yang sihat.

Categories
Motivation

BERSYUKUR

‘Maka, nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu hendak dustakan?’
.
Ayat ini diulang berkali-kali kerana Allah SWT ingin mengingatkan kita betapa banyak nikmatNya yang sering kali kita lupa untuk mensyukurinya.
.
Moga kita semua menjadi hamba yang bersyukur kerana mengetahui segala nikmat datangnya daripada Allah SWT dan menterjemahkan rasa syukur dengan menggunakan kurniaan itu pada jalan yang diredaiNya. Amin.

Categories
Motivation

NILAI BUDI

MENARIK KISAH INI..

Dikisahkan bahawa seorang guru yang alim berjalan2 bersama salah seorang anak muridnya, menyusuri ladang.
Sedang berjalan, mereka terlihat sepasang kasut yang sudah usang. Kasut itu dipercayai milik lelaki fakir yang bekerja di salah sebuah ladang yang berdekatan, yang akan selesai bekerja sebentar lagi dan datang untuk mengambil kasutnya.

Lalu berkatalah murid itu kepada gurunya:
“Apa pendapat tuan jika kita usik tukang kebun ini dengan menyembunyikan kasutnya..? Ketika dia datang untuk memakainya, dia tidak menemukannya. Mari kita lihat bagaimana reaksinya…!”

Guru yang alim dan mulia itu menjawab..
“Anakku, tidak patut kita berseronok dengan kesedihan orang lain. Wahai anakku, kamu seorang yang kaya, dan kamu boleh sahaja menambah kebahagiaan untuk dirimu dan si fakir itu dengan memasukkan beberapa keping wang ke dalam kasutnya dan kamu bersembunyi supaya dapat menyaksikan bagaimana kesannya kepada pekerja itu.”

Murid itu terpegun dengan usulan gurunya, dan dia pun meletakkan beberapa keping wang ke dalam kasut pekerja itu. Kemudian dia dan gurunya bersembunyi di sebalik pepohonan untuk melihat respon pekerja yang fakir itu.

Selang beberapa minit, datanglah pekerja yang fakir dengan berpakaian usang selepas menyelesaikan pekerjaannya di kebun tersebut untuk mengambil kasutnya.

Ketika dia memasukkan kakinya ke dalam kasut, dia terkejut kerana merasa ada sesuatu di dalamnya. Ketika dia mengeluarkan benda tersebut, dia mendapati ada kepingan wang…!!
Dia melakukan perkara yang sama kepada kasut yang sebelah lagi, dan dia menemukan ada wang juga…
Dia menatap wang itu berulang kali, untuk memastikan dia bukan bermimpi,
kemudian dia melihat ke setiap arah, namun tiada sesiapa pun di sekelilingnya..!!!

Diletaknya wang itu ke dalam sakunya dan terus berlutut seraya memandang ke langit sambil menangis dan kemudian dia berteriak dengan suara yang tinggi, bermunajat kepada Tuhannya:
“Aku bersyukur kepada-Mu, wahai Tuhanku. Wahai yang mengetahui bahawa isteriku sakit dan anak-anakku kelaparan. Mereka belum mendapatkan roti. Engkau telah menyelamatkan aku dan anak-anakku daripada kebinasaan…”
Dia terus menangis dalam waktu cukup lama sambil memandang ke langit sebagai ungkapan rasa syukurnya atas kurnia dari ALLAH Yang Maha Pemurah.

Murid tadi, sangat terkesan dengan apa yang dilihat. Air matanya berlinangan…

Guru yang mulia terus bersuara..
“Bukankah sekarang kamu rasa lebih bahagia daripada jika kamu melakukan usulan pertama kamu untuk menyembunyikan kasut itu..?”

Murid itu menjawab,
“Sesungguhnya tuan telah mengajar saya satu pelajaran yang tidak akan mungkin saya lupakan seumur hidup saya. Sekarang saya baru faham makna kalimah yang dulu belum saya fahami sepanjang hidup saya..
“Ketika kamu memberi, kamu akan mendapatkan kebahagiaan yang lebih banyak daripada kamu mengambil..”.

Gurunya pun berkata kepadanya..
“Sekarang ketahuilah wahai anakku bahawa pemberian itu bermacam2..
🌺 Memaafkan kesalahan orang di saat kita mampu membalas.
🌺Mendoakan saudaramu di belakangnya (tanpa pengetahuannya) adalah suatu pemberian.
🌺Berusaha untuk berbaik sangka dan menghilangkan sangka buruk darinya juga satu pemberian.
🌺 Menahan diri dari membicarakan aib saudaramu di belakangnya, adalah satu pemberian..

Jadikanlah semua ini pelajaran…

Categories
Motivation

NILAI TANAH

Emas berkata pada tanah
“cuba kau lihat pada diri kau tanah, suram dan lemah… Adakah kau memiliki cahaya berkilau seperti aku emas? Apakah kau berharga seperti aku? “

Tanah menggelengkan kepala dan menjawab
” Aku tanah boleh menumbuhkan buah dan bunga, boleh menumbuhkan rumput dan pohon, boleh menumbuhkan tanaman dan banyak lagi.. Boleh kau emas buat semua itu? ” Emas terdiam seribu bahasa..!!

Dalam hidup ni ada ramai yg seperti emas… Berharga, menyilau tapi tidak beri manfaat pada orang lain.. Berjaya dalam karier, mempunyai rupa paras yg cantik, tapi susah untuk ambil berat dan membantu orang lain…

Ada juga yang seperti tanah… Biasa sahaja tapi suka membantu orang lain tak kira siapa pun…

Maknanya kehidupan bukan bergantung pada berapa bernilainya diri kita… Tetapi berapa manfaat yg kita beri pada orang lain dan masyarakat… 😊

– Kita tidak sempurna

– Hidup saling melengkapi.

Motivasi

– rahimhartanah

– InformasiHartanah

Categories
ABOUTME Motivation

Renungan Bersama

Mereka yang berniaga untuk melihat ramai bahagia,

Berbeza dengan mereka yang berniaga hanya untuk diri nya bahagia sahaja.

Mereka yang berniaga untuk akhirat ,

Berbeza dengan mereka yang berniaga untuk dunia.

Ahli Akhirat Tiada Pernah Rugi,

Walaupun berlaku kerugian.

Ahli Dunia tidak pernah untung,

Walaupun berlaku keuntungan.

– rahimhartanah

– InformasiHartanah

Categories
Motivation

PERBAIKI DIRI SETIAP HARI – IN SHA ALLAH

Motivasi Hari Ini

2 MUHARRAM 1442H

Nak jadi orang berjaya, kena tukar 3 perkara.
.
Tukar cara berfikir.
Tukar kawan
Tukar rutin
.

  1. Orang berjaya selalu berfikiran positif. Walau perkara negatif yang datang, terus sangka baik & anggap ia seperti angin sahaja. Tidak kecil hati tapi terus lapang dada, fikir solusi nak menghadapi, bukan salahkan sesiapa.
    .
    “Aku adalah sepertimana sangkaan hambaKu, dan Aku bersama dengannya ketika ia mengingati Aku.
    Hadith Qudsi riwayat Syaikhan, Tirmidzi dan Abu Hurairah ra
    .
  2. Orang berjaya berkawan dengan orang yang paling tidak, ada pemikiran yang nak berjaya, yang sentiasa bercakap tentang kejayaan, benda postifi & kebaikan. Tidak bermaksud tinggal terus kawan yang ada/lama tapi cari kawan baru untuk tambah ilmu agar diri terus berada dalam landasan nak berjaya. Istilah lain, tukaq circle kita.
    .
    Perumpamaan teman yang baik dan teman yang buruk adalah seperti seorang penjual minyak wangi dan seorang tukang besi. Adapun, penjual minyak wangi akan memberi kamu (minyak wangi tersebut), atau kamu membeli daripadanya, atau kamu mendapat bau yang harum daripadanya. Sedangkan tukang besi pula, akan membakar bajumu dan juga kamu mendapatkan bau yang busuk.” [Riwayat al-Bukhari (5534) dan Muslim (2628)]
    .
  3. Orang berjaya pasti rutin hariannya luarbiasa. Jadualnya padat dengan perkara bermanfaat, dalam kepala sentiasa sibuk dengan perancangan & tindakan. Kalau tak pernah sedekah, bersedekahlah kerana orang yang murah rezeki puncanya banyak sedekah. Kalau solat tak terjaga, maka peliharalah solat kerana orang yang berjaya datangnya dari solat yang terpelihara.
    .
    Peliharalah Allah nescaya Allah akan memeliharamu
    Hadis riwayat al-lmam al-Tirmizi
    .
    Wallahua’lam.
    Assalamualaikum & selamat pagi.
    .
    Ustaz Don Daniyal Don Biyajid

– Rahim Hartanah

– InformasiHartanah

Categories
Motivation

🏢 POSITIVE IN – FAIL . END. NO

Read Correctly.

FAIL. END. NO.

If you fail, never give up, because..

F.A.I.L

“First Attempt In Learning”.

End is not the end.

In fact, E.N.D , means …

“Effort Never Dies”

If you get NO as an answer, remember N.O means..

“Next Opportunity”

Positive Thinking !!!!

– Rahim Hartanah

– InformasiHartanah

Categories
Uncategorized

🏢 Aturan Alamin

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Cantik nukilan ini.

Tenangkan hati dengan janji ALLAH.
Redakan tangisan dengan kasih DIA.

Setiap kali rasa lelah dengan hidupan.
Ingatlah, segalanya milik ALLAH swt. DIA Maha Mengetahui.

DIA sedang mempersiapkan diri kamu dengan sesuatu yang indah di hari esok.

Berdamailah dengan takdir.
Ikhlaskanlah dalam menerima dan melalui aturan takdir.

ALLAH bersama kamu.
DIA berserta kamu.
Di mana pun kamu berpaling di situlah wajah NYA.

Menangislah jika terasa sangat lelah.
Lepaskan segala rasa saat berbicara dengan NYA.
Ikhlas dan redhalah dalam aturan takdir NYA.
Yakin lah.
DIA akan menggantikan setiap titisan airmata dengan sesuatu yang amat indah di sana.

“Sesungguhnya Tuhan kamu ialah ALLAH yang telah menciptakan langit dan bumi dalam enam masa lalu DIA bersemayam di atas ‘Arsy. DIA menutupkan malam kepada siang yang mengikutinya dengan cepat dan diciptakan NYA pula matahari, bulan dan bintang-bintang masing-masing tunduk kepada perintah NYA. Ingatlah, menciptakan dan memerintah hanyalah hak ALLAH. Maha Suci ALLAH Tuhan semesta alam.” ~ Al A’raf : 54 ~

“Maka bertakwalah kamu kepada ALLAH mengikut kesanggupan kamu dan dengar lah serta taatlah dan nafkahkanlah nafkah yang baik untuk diri kamu. Dan barangsiapa yang dipelihara dari kekikiran dirinya, maka mereka itulah orang-orang yang beruntung.” ~ At Tagabun : 16 ~

“Padahal ALLAH lah yang menciptakan kamu dan apa yang kamu perbuat itu.” ~ As Saffat : 96~

MashaAllah

Allahu Allah
Laa ilaaha illallah Muhammad Rasulullah
Allahumma salli a’la Muhammad wa a’la ali Muhammad

Bismillahi tawakkaltu alallah
Laa haula wala quwwata illa billah
Astaghfirullah hal ‘azim al lazi laa ilaha illa huwal hayyul qayyum wa atubu ilaih

BounceBackStronger

StayHealthy

SahabatDuniaAkhirat

– Rahim Hartanah

Categories
Uncategorized

🕌 Bersederhana Dan Berkongsi Keberkatan Rezeki.

Motivation Story :

Sentiasalah berpada2 dan jangan sesekali melampaui batas dalam mencari rezeki..

sentiasalah bersikap jujur & amanah dalam setiap urusan perniagaan kita..

dan jangan sesekali menidakkan hak orang lain..

dalam setiap rezeki yang kita terima, ada hak orang lain..

biar sedikit tetapi berkat, dari banyak tapi bermasalah kemudian hari.. sebab tu Allah menyarankan untuk bersedekah & membayar zakat.. kerana ianya tidak akan membuat kita miskin..

malah akan ditambah2 rezeki, itu janjiNya yang pasti..

爐爐

#selfreminder

– Admin RahimHartanah